פלג פתרונות למי גשם פלג פתרונות למי גשם

טלפון לפרטים (שלוחה 2)

09-7666343

קידוחי כלונסאות

מהו קידוח כלונסאות? איזה סוגי קידוחי כלונסאות קיימים ומהי חשיבותה של בדיקת מאפייני הקרקע המקדימה לצרכי קידוח כלונסאות? על כך ועוד בכתבה שלפניכם.

עבודות בנייה מכל סוג שהוא מתחילות ברוב המכריע של המקרים בעבודות קידוחי קרקע וזאת בהתאם לממצאי בדיקת מאפייני הקרקע באמצעותה ניתן לקבוע מהם מאפייני הקרקע (אחוזי החול, מי התהום והמזהמים השונים המצויים בבטן האדמה) ובהתאם אליהם את שיטת הקידוח הנדרשת והנכונה.

פעולת הקידוח עצמה מיועדת למטרות החדרת כלונסאות המשמשות כאחד מיסודות המבנה. הכלונסאות הם למעשה עמודי פלדה ו/או בטון ו/או שילוב בין השניים (עמודי פלדה מחוזקי בטון) והם מגיעים במידות שונות הנקבעות בהתאם לצרכי הבנייה ועומק הקידוח אל פני הקרקע. תפקיד הכלונסאות הינו לקבע את המבנה העתידי לקרקע ולמעשה לתמוך בעומסים השונים של המבנה.

קידוחי בנטונייט
קידוחי בנטונייט

מתי מתבצעים קידוחי כלונסאות?

קידוחי כלונסאות מתבצעים בכל אותם מקרים בהם עתיד להיבנות מבנה רב קומות או לחילופין מבנה צר וגבוה המחייב תמיכה מרבית מהקרקע. יחד עם זאת, קידוחי כלונסאות מתבצעים גם למטרות בנייה של בתים פרטיים או מבנים נמוכים יותר וזאת בעיקר באזורים בהם הקרקע איננה יציבה או חזקה מספיק.

סוגי קידוחי כלונסאות

כאמור לעיל, קידוחי הקרקע חייבים להתבצע בהתאם לממצאי בדיקת מאפייני הקרקע המקדימה, כאשר בהתאם לממצאי הבדיקה נקבע גם סוג, אופן ושיטת הקידוח הרצויה. ישנם מקרים בהם קידוחי כלונסאות מתבצעים בשיטת קידוחי בנטונייט וזאת במקרים בהם הקרקע מתאפיינת בריכוז אחוזים גבוהים של מזהמים, מי תהום או חול. בקרקע מסוג זה, כל פעולת קידוח עלולה להסתיים בקריסת הבור הנקדח לתוך עצמו במידה והיא איננה מיושמת בשיטת הקידוח הנכונה.

לכן, במקרים בהם הקרקע מתאפיינת בריכוז גבוה של חול או מי תהום או מזהמים, הכלונסאות מוחדרים אל תוך הקרקע באמצעות קידוח כלונסאות בנטונייט. חומר הבנטונייט הוא למעשה חומר מינראלי ההופך את הקרקע ל-"צמיגית" יותר במהלך עבודות הקידוח והדבר מאפשר קידוח לעומק ללא חשש מקריסת בורות הקידוח והדבר מאפשר החדרת כלונסאות אל תוך עומק הקרקע בהתאם לעומק הקידוח.

בנוסף לשיטת קידוח בנטונייט, קיימות שיטות קידוח נוספות לצרכי החדרת כלונסאות אל תוך פני הקרקע, לרבות, קידוח מיקרופייל המיועד לצרכי קידוח כלונסאות מיקרופייל וקידוח CFA המיושם באמצעות מקדח ספיראלי המוחדר אל תוך הקרקע.

צנרת PE עם אטם חדירה
צנרת PE עם אטם חדירה

כיצד לבחור חברה המתמחה בקידוחי קרקע?

הבחירה באחת מהחברות העוסקות ומתמחות בביצוע עבודות קידוחי קרקע, חייבת להיעשות בהתאם למספר פרמטרים מקצועיים הכוללים בין היתר את הניסיון והידע המקצועי העומד לרשות החברה בכל הנוגע לביצוע קידוחי קרקע, שיטות הקידוח המיושמות על ידי החברה לצרכי החדרת כלונסאות אל תוך פני הקרקע, מערכות הציוד המוחזקות על ידי החברה והיקפן, היקף עבודות הקידוח אותן מבצעת החברה, וכמובן, פעילות החברה בהתאם להנחיותיו של מהנדס בניה ובהתאם לממצאי בדיקת מאפייני הקרקע.

 

נשמח לעמוד לשרותך

צור איתנו קשר

    דילוג לתוכן