פלג פתרונות למי גשם פלג פתרונות למי גשם

טלפון לפרטים (שלוחה 2)

09-7666343

כיצד לתכנן מערכת ניקוז מי גשמים לגינה

תכנון יעיל של מערכת הניקוז, תעלת ניקוז לגינה תהיה חלק אינטגרלי מהתכנון המערכת כולה. חשוב שניקח בחשבון את כל אלמנטים הקשורים על מנת שהתוצאה הסופית של ניקוז מי הגשמים בגינה תהיה מושלמת ותקינה. מערכת ניקוז בגינה היא התשתית לניקוז נכון ויעיל של מי הגשמים לשמירה על חוזק המבנה והגינה בו.

בכדי להימנע ממגוון נזקים באזורים שונים בגינה ובמבנה הדירה חשוב לבצע הכנה למערכת ניקוז מי גשמים בעת תכנון של הגינה לטובת העשרת מי תהום. בעת הקמת מערכת ניקוז מומלץ להתחשב באלמנטים שקיימים מתחת לפני הקרקע ולשלב בהם פתרונות איטום חדשניות, שמציעות מערכות שחרור לחצים תת – קרקעיים ועוד. רצוי להתייחס לאזור שבו נדרשת להימצא מערכת ניקוז, לגודל שלה, לסוג החומר שלה וכמובן שמומלץ לבחור בפתרונות מים בעלי תקן ירוק אשר בוצעו בהם שימושים בחומרים חוזרים לניקוז מי גשמים. כמו כן חשוב לוודא שהמערכת מותאמת למבנה הגינה.

מערכת ניקוז מי גשמים לגינה
מערכת ניקוז מי גשמים לגינה

חשיבותה של מערכת ניקוז לגינה פלג

מערכת ניקוז פלג מבוססת העיקרון של הובלה וסינון ראשוני למי גשמים בעומק רדוד באופן יחסי. בהתאם למאפייני המערכת, מערכת ניקוז פלג הינה אופטימלית לניקוז מי גשמים בגישה תוך הגדלת שטח הניקוז ובכך מאפשרת ניקוז יעיל ונכון למי הגשמים במקומות רדודים. המאפיין המרכזי של מערכת ניקוז לפג הוא האפשרות לניקוז אופטימלי עם שיפוע קל בלבד ולכן אפשרית גם בשטחי אדמה רדודה. אלו פרמטרים מהותיים שימנעו מעודף ומריכוז מוגבר של מים לחדור לקרקע בצורה לא מבוקרת. תעלות ניקוז לגינה של פלג מאופיינות בעמידה בעומסים רבים של קרקע וחצץ.

יתרונותיהם של מערכות ניקוז מותאמות לגינה

  • מניעה של הצפות – בעונות בהן יש גשם חשוב לדאוג שהמים לא יציפו את כל הבא ליד ויגרמו לריקבון, בקטריות וכו', הם יכולים לגרום למאגר של מים עומדים, מערכת ניקוז איתנה לגינה תסייע בכך ולכן חשוב לבנות אותה מבעוד מועד.
  • ניצול מי הגשם- היום חשוב לנצל כל טיפה של גשם, לכן באמצעות מערכת ניקוז שמובילה לבור ניקוז נוכל לנצל את המים למטרות אחרות.

תעלות ניקוז נירוסטה לגינה

מערכת הניקוז ממוקמת מתחת לפני הקרקע ואינן גלויות לעין, ובהתאם לכך מותאמות לעמידות לאורך זמן. על פני השטח ניתן לראות רשת נירוסטה של התעלה ואת דיפונה הפנימי. תעלת נירוסטה מיועדת לניקוז מי גשמים בצורה יעילה ואף לשמר את נראות הגינה.

חשוב לדעת!

מי הגשמים חיוניים לגינה ולצמחיה, אך עודף מים עשוי לחולל ריקבון ולעיתים אף לפגוע בחוזק המבנה ההנדסי של הבניין, תעלת ניקוז לגינה של פלג מספקות מספר פתרונות כגון: החדרת מי גשמים לקרקע לטובת העשרת מי תהום, סילוק מי הגשמים ואף פתרונות השהייה מתקדמים על ידי קולטני מי גשם. תעלת ניקוז לגינה שלנו הינה בעלת תקן ירוק ובנייה משמרת (בנייה ירוקה), בישראל ישנה חשיבות רבה לטיפול במי גשמים על מנת שישמרו במקומות המיועדים להם ולא יתאדו או יגיעו למערכת הביוב. כמו כן אנו מומחים בהכנת מערכות ניקוז מותאמות באופן אישי למבנה הגינה ושטח הניקוז הכולל.

 

נשמח לעמוד לשרותך

צור איתנו קשר

    דילוג לתוכן