פלג פתרונות למי גשם פלג פתרונות למי גשם

טלפון לפרטים (שלוחה 2)

09-7666343

צינור שרשורי לניקוז מי גשם

צינור ניקוז נקרא גם צינור שרשורי שהוא למעשה צינור מחורר שטומנים אותו במעמקי האדמה והוא משמש להולכה של עודפי מים ולצורך דחייה שלהם מהמבנה. מי הקרקע מסתננים לתוך הצינור באמצעות החרירים בדפנות שלו ונעים בתוכו לכיוון נקודת מוצא מתוכננת. שיטת ניקוז זו מונעת היאספות של מי תהום באזור שם נמצא הצינור.

כדי לסכל סתימה, הצינור יהיה כרוך בבד מסנן שמאפשר חדירה של מים ומעכב את הסתימה של החרירים ושל הצינור מהאדמה. כל הצינור שוכב בתוך שכבה של חצץ שגם היא כרוכה ביריעה. צינורות ניקוז תת קרקעיות עשויות ממגוון של חומרים וזאת בהתאם לזן של האדמה ולעומס שעלול להיגרם מעל הצנרת.

צינור שרשורי
צינור שרשורי

צינור שרשורי

הצינור הנפוץ ביותר מכונה "צינור שרשורי לניקוז" מהמילה שרשרת שהוא מתאפיין בעיקר בנוחות שלו, בהטמנה שלו בשטח ובכושר הגמישות שלו. צינור שרשורי מחורר יש לו יתרונות רבים על פני צינורות אחרים בגלל שהוא מיועד לתנאים התת קרקעיים. הוא אלסטי וקל לעבודה ומתואם לניקוז מי הגשמים. לרוב עבור ניקוז מי הגשם יתאים צינור שרשורי 4 צול, (קוטר) ישנם צינורות עם קוטר גדול יותר שמגיעים גם ל-10 צול, במקרה של ניקוז מי גשמים יהיה נכון להשתמש בקוטר של 4 שאותו ניתן להטמין בקלות.

כיצד זה עובד עם מי גשמים?

המים הזורמים על פני הקרקע, מובלים בצינור ניקוז מי גשמים, צינור קזפלקס לכיוון מערכת הניקוז העירונית זאת בהתאם למסלול של השטח ולהוראות של יועץ מקצועי. במקרה הצורך המים יגררו לבור חלחול מיוחד.

 

צינור שרשורי שחור
צינור שרשורי שחור

הטמנת צינור ניקוז

לצורך הטמנת צינור שרשורי לניקוז מי גשם בקרקע יש לבצע חפירה בעומק ובשיפוע לכיוון שמעוניינים בו. בקרקע כבדה (חרסיתית) שלא מאפשרת חלחול מים, מבצעים חפירה לעומק 60- 80 ס"מ בעוד שבקרקעות חוליות או כורכר, חופרים עמוק יותר לפי הוראות מהנדס. בתום ההטמנה של הצינור והחצץ ממלאים שוב את חלקה העליון של החפירה באדמה שטמונה באזור או באדמה שהיא מחלחלת, וגם זה בהתאם ליעוץ מקצועי של מהנדס קרקעות.

מדריך התקנת צינורות ניקוז Drenotube
מדריך התקנת צינורות ניקוז Drenotube

השימוש הנפוץ בצינור לניקוז מי גשם, צינור שרשורי, יתבצע בהיקף של מרתף, מקלט או מבנה שהוא תת קרקעי. באזור של הרים או במקום עם שיפוע יש להוביל את מי הנגר התת קרקעיים עם שיפועי ההר, אל מעבר לתחומי המתחם. באזורים אחרים המים יגררו אל בור ניקוז (בור חלחול) תת קרקעי הנקדח בקרקע למטרה זו.

 

נשמח לעמוד לשרותך

צור איתנו קשר

    דילוג לתוכן