פלג פתרונות למי גשם פלג פתרונות למי גשם

טלפון לפרטים (שלוחה 2)

09-7666343

איסוף מי גשם

משבר האקלים הוא כבר בגדר עובדה נוכחת, מדינות אירופה שלאורך שנים התנהלו כאילו מי שתיה ומים לחקלאות הם סוג של משאב כמעט חינמי, מצאו את עצמם השנה באופן חריג במצב של בצורת וחלק מהגידולים המסורתיים במדינות כמו צרפת ואיטליה ספגו השנה פגיעה חמורה. בישראל, שכבר שנים ארוכות מתמודדת עם מחסור במים מתוקים, ההיערכות יותר טובה ולצד הרבה מאוד קידוחים של מי תהום המדינה השקיעה בסדרה של מפעלי התפלה שלעת עתה עומדים בדרישה. אחרי שזה נאמר, גם ישראל חווה התדלדלות, המלחה וזיהום של מי תהום והתפלת מי ים היא תהליך יחסית יקר שגוזל אנרגיה. כמו שבטח הבנתם מהכותרת קיימת אפשרות נוספת – תשתית לאסוף מי גשם. 

טוב למשק המים וטוב לסביבה

בשנים האחרונות המודעת העולמית עם משבר האקלים, ובכלל זה עם המחסור ההולך וגדל במי שתיה נקיים, חלחל בציבור ובקרב מקבלי ההחלטות בישראל. לאחרונה נכנסו לתוקף תקנות הבניה הירוקה ואיסוף מי גשם ועשיית שימוש חוזר בהם להשקיה של שטחי חקלאות וגינות נוי הפך לאופציה מומלצת. זה המקום לציין שאיסוף מי גשם הוא חלק ממערך שלם של ניקוז ולכן ממלא תפקיד כפול. בעשורים האחרונים, ישראל חווה כמעט בכל חורף אירוע גשם מסיבי הגורם הצפות וסגירת כבישים. כשמוסיפים לזה את העובדה שהמחסור בשטחים לבניה גורם לכך שמתבצעת בניה גם באזורים שמבחינה גיאוגרפית משמשים כאגני ניקוז או ערוצים של נחלי אכזב, אפשר להבין למה תשתיות ניקוז טובות הם עניין קריטי. תשתית ניקוז טובה כמו מערכת חלחול פלג, המבוססת על צינורות קזפלקס שמשולבת במערכת ניהול מי נגר שיודעת לתת מענה לכמויות גדולות של משקעים, באמצעות מאגר ריסון והשהיה של מי גשם כמו למשל מערכת לאגירה PolyStorm מבית פלג ובורות חלחול עשוי לעשות את ההבדל בין שכונה או תשתית בנויה שמושבתת וסופגת נזקים פעם בשנה בגין שיטפונות; לבין שכונה או תשתית שממשיכה לתפקד גם בזמן אירוע גשם חריג – מהסוג שצפוי פה לפחות אחת לשנה.

פלג פתרונות למי גשם
פלג פתרונות למי גשם

איסוף והחדרה

יש כמה גישות לאיסוף מי גשם וניהול מי נגר. גישה אחת שלרוב תתאים יותר לשטחים פתוחים ולפרויקטים גדולים של תשתית, הנה קידוח החדרה למי גשם. הרעיון הוא לאפשר למים לחדור בשכבות קרקע, כמו למשל חרסית, שהמים לא מחלחלים דרכן, ובכך לייצר למים נתיב חלחול אל מאגרי מי התהום. בכך גם נחסכות הצפות של שטחים עיליים ובתמונה הגדולה מי הגשם לא מתבזבזים ומצטרפים למאגר מי התהום. ברמה המקומית של המבנה יש היום פתרון לניהול מי נגר הידוע בשם 'גג כחול -ירוק'. הרעיון 'בגגות כחולים ירוקים' הוא שהמבנה מתוכנן באופן שמשולב בו השהייה ואגירת מי גשם (בגג ו/או בגג החניון המשמש כמפלס קומת קרקע באמצעות מערכות, כמו למשל מערכת Permavoid מבית פלג) ובאותה נשימה יש בו צמחיה שגם צורכת את המים לשימוש חוזר להשקייתה. מה שעד לפני מספר שנים נשמע עתידני, הופך היום למציאות. לסיום נציין שכל פתרון לאיסוף מי גשם ראוי לבצע באמצעות מומחים ובכפוף לחוות דעת הידרולוגית. 

למידע נוסף על פתרונות ניקוז ואיסוף מי גשם אתם מוזמנים לפנות לחברת פלג, פתרונות מי גשם בע"מ.

 

נשמח לעמוד לשרותך

צור איתנו קשר

    דילוג לתוכן