פלג פתרונות למי גשם פלג פתרונות למי גשם

טלפון לפרטים (שלוחה 2)

09-7666343

בדיקת תשתיות ניקוז מי גשמים

פעולה תקינה של ניקוז מי גשם יכולה למנוע סוגים שונים של תקלות ונזקים. עם זאת, תעלת ניקוז סטנדרטית של בית פרטי או של דירה בבניין מגורים משותף לא תמיד מספיקה על מנת לבצע את פעולת הניקוז הנדרשת. כתוצאה מכך, מה שכדאי לעשות הוא לערב אנשי מקצוע ולשקול במקרים מסוימים יישום בד גיאוטכני.

נכון להיום, בדק בית שכולל ביקורת ליקויי בניה הוא חלק בלתי נפרד מהשירות שאותו צריכים להזמין בעלי דירות, קבלנים וגורמים נוספים. מלבד הביקורת עצמה, דוח הממצאים מאפשר לתכנן בור חלחול מי גשם עבור בתים צמודי קרקע ויש מקרים שבהם ביקורת ליקויי בניה גם מקלה על השגת טופס אכלוס.

החשיבות של בדק בית לדירה חדשה

בדק בית לדירה חדשה הוא עניין חשוב מכמה סיבות. ראשית, לרוכשי הדירות עצמם לא תמיד יש את הניסיון והרקע הנדרשים על מנת לזהות ליקויי בנייה. היות ורוכשי הדירות הם לרוב אנשים פרטיים בלי רקע טכני בתחום ההנדסה, עליהם לתאם שירותי ביקורת ליקויי בניה ולבדוק האם הקבלן עמד בהתחייבויות שלו.

בנוסף, בדיקת בית מקצרת את משך הזמן שעובר מהרגע שבו מתחילים לבצע ביקורת ליקויי בניה ועד שמשיגים את הפתרון המתאים עבור ניקוז מי גשם. מטבע הדברים, עדיף לבצע את התיקון לפני שנכנסים לדירה ועוד לפני שחותמים על טופס המסירה מול הקבלן. אם רוצים להטיל את האחריות על תיקון הבעיה על הקבלן, חשוב לעשות זאת על בסיס דוח בדק בית מנומק ומשכנע.

איך מבצעים בדיקת תשתיות ניקוז מי הגשמים?

בדיקת תשתיות מאפשרת לברר האם מי הגשמים שמצטברים על הגג או בחצר אכן מנוקזים אל תוך תעלה ייעודית. בשביל לבדוק את זה צריך להתמקד במאפיינים של תעלת ניקוז ולוודא שהיא אינה סתומה. אם מדובר על תעלת ניקוז ארוכה או מוסתרת, אפשר לבצע ביקורת ליקויי בניה עם מכשור מתקדם כגון מצלמות תרמיות ורובוטים.
יש מקרים שבהם בדיקת תשתיות ניקוז מי הגשמים מתבצעת על ידי הזרמת מים אל תוך התעלה. כאן למעשה מדמים את הפעולה של ניקוז מי גשם, אך בצורה מבוקרת ותוך כדי שמירה על הבטיחות לצורך מניעת נזקים ותקלות.
מניעת נזקים עתידיים

הסיבה העיקרית שבגללה צריך להשקיע בנושא של ניקוז מי גשם ותקינות בור חלחול מי גשם היא לצורך מניעה של נזקים עתידיים. הצטברות גשם ורטיבות מערערים את היציבות של המבנה, הם עלולים לגרום נזקים חמורים לציוד ולרכוש ולעיתים הם אף פוגעים באיכות החיים בגלל היווצרות העובש והטחב.

החדשות הטובות מבחינת רוכשי דירות חדשות הן שיש מה לעשות על מנת למנוע נזקים. קודם צריך לתאם בדק בית, לאחר מכן לתקן את הבעיה ולבסוף לוודא תקינות של תעלת ניקוז ובור חלחול מי גשם.

 

נשמח לעמוד לשרותך

צור איתנו קשר

    דילוג לתוכן