פלג פתרונות למי גשם פלג פתרונות למי גשם

טלפון לפרטים (שלוחה 2)

09-7666343

בור ספיגה למי גשמים

פלג פתרונות למי גשם מתמחה בחפירת בורות ספיגה לניקוז מי גשמים ברמה הגבוהה ביותר. לקבלת ייעוץ ראשוני ללא התחייבות חייגו עכשיו : 09-7666343

מי גשמים ושפכים של יישובים קטנים, שכונות או כפרים צריכים להיאסף בצורה מרוכזת ומבוקרת אל מקום ייעודי על מנת למנוע הצטברות שלהם על פני הקרקע. ביישובים כאלה, שברוב המקרים אינם מחוברים למערכת הביוב הראשית של הערים והיישובים הגדולים – יש צורך בכריית בור ספיגה. למרות שבאופן אינטואיטיבי מיד אפשר לחשוב שמדובר בפתרון טוב וראוי, הרי שבפעול ההפך הוא הנכון וכיום כבר כמעט שלא כורים בור ספיגה למי גשמים, שכן נמצא שהנזק שעלולים בורות ספיגה לגרום עולה על התועלת שלהם.

בור ספיגה למי גשמים
בור ספיגה למי גשמים
בור ספיגה פלג
בור ספיגה פלג

בור ספיגה למי גשם מכונה "בור ספיגה ביתי" למרות שאין הם שייכים למשק בית יחיד אלא לשכונה או יישוב קטן. הבעיה המרכזית היא שבמקרים רבים בור ספיגה ביתי קטן מלהכיל את כמות מי הגשמים או השפכים שמוזרמים אליו ועד מהרה הוא עלול להיסתם, עלול להיווצר בו ריקבון ולעיתים קרובות יש צורך לשאוב את תכולתו על ידי ביובית (משאבה המיועדת לשאיבת נוזלי ביוב). סכנה נוספת היא חלחול של מי השפכים מתוך הבור פנימה אל השכבות התת קרקעיות – שם נאגרים מי התהום ויש סכנה לזיהום שלהם.

בור ספיגה מבטון
בור ספיגה מבטון

למי מתאים בור ניקוז בחצר?

כאמור – בור ספיגה ביתי או בור ניקוז בחצר מתאים לבתים פרטיים או ליישובים ושכונות הנעדרים בהם מערכת ביוב ראשית ומרכזית משלהם. כיום כבר כמעט ואין אישורים להתקנת בור ספיגה ביתי חדש או בור ניקוז בחצר ויש לעשות שימוש אך ורק באלה שכבר קיימים. בור ספיגה מחיר – במידה ובכל זאת יש צורך בהתקנת בור ספיגה למי גשמים חדש, עליו לכלול את כל הפעולות הקשורות בהקמת הבור – בדיקת המידות הדרושות, כרייה, התקנת הבור עצמו ולעיתים גם פעולות תחזוקה שיש לבצע לאורך הזמן.

ישנו גם מיכל אגירת מים המיועד עבור מפעלים או מתקנים תעשייתיים ויש בו התייחסות לסוגי החומרים שמותר להזרים בו ואת אופן הטיפול בהם על מנת להימנע מכל סיכון של זיהום הקרקע או מאגרי המים התת קרקעיים.

חשוב מאד שבכל פעולה הקשורה למיכל אגירה או בור ספיגה למי גשם יהיה מעורב מהנדס או אדם מהתחום של שמירה על הסביבה על מנת שייתן את ההמלצות המקצועיות המתאימות.

 

נשמח לעמוד לשרותך

צור איתנו קשר

    דילוג לתוכן