פלג פתרונות למי גשם פלג פתרונות למי גשם

טלפון לפרטים (שלוחה 2)

09-7666343

הידרולוג

שירות ההידרולוגיה הישראלי (IHS) הוא מחלקה ממשלתית בישראל האחראית על ניטור, ניתוח וניהול משאבי המים של המדינה. היא נמצאת בסמכותה של רשות המים הישראלית.
השירות ההידרולוגי מטפל בניהול משק המים הטבעיים על ידי ריכוז מידע הידרולוגי, הערכות מצאי מים טבעיים ומתן תחזיות הידרולוגיות לצורך קביעת מדיניות תפעולית מיטבית של מקורות המים בארץ.

מה זה הידרולוג?

הידרולוגהידרולוג הוא יועץ החוקר תנועה, תפוצה וכמות המים על פני כדור הארץ.
הם עוזרים לנו להבין איך המים נעים דרך מסלולים שונים, כגון נהרות, נחלים ומי תהום, וכיצד הם מקיימים אינטראקציה עם הסביבה.
הידרולוגיים משתמשים במודלים מתמטיים ממוחשבים כדי לדמות מערכות מים ולחזות התנהגות זרימת המים וחלחולם. הם אוספים נתונים ובוחנים את כל ההיבטים הקשורים למים מעל הקרקע ומתחת לקרקע באמצעות שיטות שונות כגון: סקרי שטח, טכנולוגיות חישה מרחוק וציוד ניטור. זה כולל מדידת מפלס מים, קצבי זרימה, גשמים ופרמטרים של סוגי קרקע.

בעת תכנון פרויקטים לפיתוח תשתיות, כגון מבנים, סכרים, גשרים או כבישים, מבקשים חוות דעת הידרולוגיות כדי להבין את ההשפעות הפוטנציאליות על מאגרי המים, מערכות אקולוגיות והתשתיות באזור.
תחום ההידרולוגיה פועל על פי הנחיות תמ"א 1 וכן כפוף לרשות המים בנושא אישור קדיחה בתווך הרווי.
ההידרולוגים מעריכים את ההשפעות הפוטנציאליות על מערכות המים ומציעים המלצות לפתרונות לניהול נגר יעיל ובר קיימא.

האתגרים של ההידרולוג

אחד האתגרים בתחום של ההידרולוגיה עוסק בנושא של ניהול מי נגר עילי. תחום זה הוא מאוד מורכב לבקרה או למדידה מאחר שקשה מאוד לתצפת על מי נגר ולבצע עליהם מחקרים כשהסביבה דינמית ומשתנה. ולכן, הידרולוג מציע פתרונות לריסון והשהייתם של  מי הנגר בצורה מבוקרת, המערכות מאפשרות את חלחולם לאקוויפר תת קרקעי או הגלשתם למערכות תיעול עירוניות.

"בחברת פלג בע"מ פתרונות למי גשם", קיימים פתרונות חכמים ומגוונים שנועדו לנהל את הנגר בצורה יעילה בהתאם להמלצת ההידרולוג, להלן מספר דוגמאות:

  1. גגות ירוקים / גגות כחולים Permavoid הם מאגרים רדודים האוגרים מי נגר לטובת השקיה וניהול מי הנגר מהגגות לקרקע בצורה מבוקרת.
  2. בורות חלחול/ קידוחי החדרה קזפלקס מאפשרים למי הגשמים / מים עיליים לחדור לקרקע ולחלחל בצורה מבוקרת למי התהום.
  3. 3. מאגרים תת קרקעים (Polystorm) מערכת אגירה תת קרקעית שנועדה להשהות ולאגור מי גשמים המאפשר תיעול המים בצורה מבוקרת.

לסיכום: תפקידו של ההידרולוג לקבוע מדיניות ניהול מי נגר במרחב העירוני ובפרט במרחב הפרטי ובניהול משאבי המים, בהתבסס על פי הנחיות מנהל התכנון תמ"א 1, על פי הנחיות אלו מפיקים חוות דעת מקיפה מלווה בתוכנית ביצוע כיצד לנהל את מי הנגר במרחב, בהתבסס על פתרונות ניהול נגר יעילים ובר קיימא כגון: קידוחי החדרה מסוג "קזפלקס" ומאגרים רדודים מסוג permavoid"  וכן מאגרים תת קרקעים מסוג polystorm.

נשמח לעמוד לשירותכם לכל שאלה או התייעצות  עם המומחים שלנו

 

נשמח לעמוד לשרותך

צור איתנו קשר

    דילוג לתוכן