פלג פתרונות למי גשם פלג פתרונות למי גשם

טלפון לפרטים (שלוחה 2)

09-7666343

מהם קולטני מי גשמים ומה תפקידם?

כמו בכל דבר בעולמנו גם לגשם יש יתרונות וחסרונות. מצד אחד, החורף מביא איתו גשמי ברכה שמיטיבים עם החקלאים ועם כולנו, בעיקר כשנוספת עוד כמות מים רצינית לאקוויפרים ולכנרת. עם הגשם מגיעות לעיתים גם סכנות גדולות כמו למשל הצפות גדולות או חלחול ישיר אל אחד מקירות הבטון המרכיבים מבנים שונים. קולטני מי הגשמים אמורים לפתור את הבעיות הללו ולנקז את מי הגשמים אל מערכות הניקוז למי הגשמים, כאשר פעולה זו לא יכולה להתבצע באופן טבעי. כיצד פועל קולטן מי גשמים? מי מתקין אותו? איפה הוא נדרש? מיד ניתן מענה לשאלות הללו.

כיצד פועלים קולטני מי גשמים והיכן?

קולטני מי גשמים הם למעשה מתקנים אנכיים שמותקנים על מגוון משטחים לטובת קליטה וניקוז מי גשמים לטובת שימוש חוזר. משטחי הקליטה יכולים להיות מבטון, כמו מגרש כדורגל בבית הספר או גג גדול אשר מתנקזים אליהם כמויות גדולות של מי גשמים באופן יחסי. מאידך, קולטן מי גשם יכול להימצא גם בגינה פרטית על משטחי דשא או לבנים. קולטני מי הגשמים מאפשרים אגירת נוזלים לשימושים חוזרים לרוב לטובת השקיה ירוקה. כמו כן תפקידו של הקולטן הוא לווסת את שאר המשקעים אל מערכות הניקוז השונות בהתאם לכמות הגשמים.

על מנת שתהליך ניקוז המים יבוצע בצורה יעילה נדרש להתקין תעלת ניקוז מי גשמים המחוברת בצידה האחד לקולטני המים ומצידה השני למערכת הניקוז אל בורות החלחול. בתהליך זה בין היתר מבוצעת חדירת מי גשמים לקרקע לטובת מי התהום כפי שנדרש. קולטן מי גשה מתחבר ישירות אל צינורות ניקוז אנכיים שיוצרים את החיבור למערכות ניקוז פלג ובכך פותרים את הבעיה ההנדסית וניקוז מי הגשמים.

המים מגיעים אל קולטני מי הגשמים על ידי שיפועים מתאימים, לכן יש צורך למקם את הקולטנים באסטרטגיה נכונה לניקוז מוחלט של האזור. כאשר המים מחלחלים דרך קולטני מי הגשמים הם מגיעים לצינורות ניקוז מסוגים שונים, כמו למשל צינורות Drenotube, או תאים לקליטת מי גשמים שאוגרים את המים.

כיצד מתאימים את קולטן מי הגשם?

כמו צינורות ניקוז, גם קולטן מי גשמים חייב להתאים לנפח המים שהוא צריך להכיל. לכל קולטן מי גשם קיימת הקיבולת המקסימאלית אותה הוא יכול להכיל, כך שיש צורך להתאים אותם בצורה מקצועית, שכן גם אם יהיו קולטנים בגג או בחצר מסוימת לא תמיד הם יעמדו בקצב האגירה והניקוז הנדרשים. לפיכך, יש צורך לבחור קולטני מי גשמים רחבים מספיק, ואת הגודל המתאים רק מקצוענים יכולים לחשב. כמובן שיש גם קולטנים מודולריים מסוגים שונים, אשר ניתן להתאים למבנה ולצרכים הנדרשים. כמו למשל קולטני מי גשם שעשויים ממתכת או קולטנים שעשויים מפלסטיק, וכן קולטנים המיוצרים על ידי יצרנים שונים המאופיינים באיכויות שונות.

 

נשמח לעמוד לשרותך

צור איתנו קשר

    דילוג לתוכן