פלג פתרונות למי גשם פלג פתרונות למי גשם

טלפון לפרטים (שלוחה 2)

09-7666343

פוליפרופילן

פוליפרופילן

פוליפרופילן, המכונה לעתים קרובות  PP. הוא פולימר תרמופלסטי רב תכליתי שמופק מפרופן – גז חסר צבע וריח. הוא עשוי ממולקולות שרשתיות . המשמש מגוון יישומים כגון : חומרי עטיפה, טקסטיל, אריזות וחלקים עשויים פלסטיק, ציוד מעבדה, רכיבי מכוניות ועוד.
עיבוד של נתך פוליפרופילן נעשה ביציקה או באקסטרוזיה – שיטה יחסית פופולרית לייצור של סיבי גליל ולייצור מגוון מוצרים לפי הצורך.

פוליפרופילן

פוליפרופילן מציע יתרונות שונים:

  1. 1. חומר קל משקל.
  2. 2. עמידות כימית גבוהה: לפוליפרופילן עמידות מצוינת בפני מגוון רחב של כימיקלים, לרבות חומצות, בסיסים וממיסים.
  3. 3. תכונות מכניות טובות: פוליפרופילן מפגין חוזק מתיחה גבוה, עמידות בפני פגיעות וקשיחות, מה שהופך אותו למתאים ליישומים מבניים שונים. הוא יכול לעמוד בפני כיפוף חוזר, מה שהופך אותו לבחירה אידיאלית עבור מוצרים הדורשים עמידות וגמישות.
  4. 4. תכונות תרמיות מצוינות: לפוליפרופילן נקודת התכה גבוהה, בסביבות C 160-170° (320-338°F), מה שהופך אותו מתאים ליישומים הדורשים עמידות בחום. יש לו גם יציבות תרמית טובה והוא יכול לעמוד בתהליכי עיקור זה אומר שהוא מסוגל להחזיק מעמד ולהישאר פונקציונלי או שלם לאחר שעבר הליכים שנועדו לחסל את כל צורות המיקרואורגניזמים, כגון חיידקים, וירוסים ופטריות. תהליכי עיקור שואפים להשיג מצב נטול חיידקים כדי למנוע זיהום והתפשטות זיהומים.
  5. ידידותיות לסביבה: פוליפרופילן הוא חומר שניתן למחזור, התורם להפחתת הפסולת וההשפעה הסביבתית. ניתן להמיס אותו ולעבד אותו מחדש למוצרים חדשים, מה שמפחית את הצורך בחומרים לא ממוחזרים. בנוסף, ל-PP יש טביעת רגל פחמנית נמוכה יותר בהשוואה לכמה פלסטיקים אחרים.
  6. רבגוניות: פוליפרופילן ניתן ליצוק בקלות וליצר צורות שונות, מה שמאפשר מגוון רחב של יישומים.

הבדל בין פוליפרופילן לפוליאתילן

קיימים חומרי גלם שונים בשוק לצינורות/ מערכות לניקוז מי גשם. פוליפרופילן (PP) ופוליאתילן (PE) הם שניהם פולימרים תרמופלסטיים הנפוצים בשימוש בשוק היום. למרות שהם חולקים כמה קווי דמיון, יש גם הבדלים בולטים בין השניים. הנה השוואה:

  1. 1. מבנה כימי: פוליפרופילן הוא פולימר חצי גבישי המורכב מיחידות פרופן חוזרות, בעוד שפוליאתילן הוא גם פולימר חצי גבישי המורכב מיחידות אתילן חוזרות.
  2. 2. צפיפות: לפוליפרופילן יש צפיפות גבוהה יותר מפוליאתילן. הצפיפות של PP נעה בין 0.895 ל-0.92 גרם/ס"מ³, בעוד שהצפיפות של PE נעה בין 0.91 ל-0.97 גרם/ס"מ³. הבדל זה בצפיפות משפיע על התכונות המכניות והביצועים הכוללים שלהם.
  3. 3. חוזק ונוקשות: פוליפרופילן בדרך כלל נוקשה וקשיח יותר מפוליאתילן . PP מציג חוזק מתיחה, חוזק כיפוף ועמידות בפני פגיעות גבוהים יותר בהשוואה ל- PE. מה שהופך אותו למתאים ליישומים הדורשים שלמות מבנית וקשיחות.
  4. 4. נקודת התכה: לפוליפרופילן נקודת התכה גבוהה יותר מפוליאתילן. נקודת ההיתוך של PP נעה בין 130 ל-171 מעלות צלזיוס, בעוד שנקודת ההיתוך של PE נעה בין 115 ל-135 מעלות צלזיוס. נקודת התכה גבוהה זו הופכת את PP למתאים יותר ליישומים בטמפרטורה גבוהה.
  5. 5. עמידות כימית: גם PP וגם PE מציעים עמידות כימית טובה, אך פוליפרופילן מפגין עמידות טובה יותר לממיסים, חומצות ובסיסים בהשוואה לפוליאתילן פחות רגיש להתקפות כימיות ויכול לעמוד במגוון רחב יותר של כימיקלים מבלי להתכלות.
  6. 6. שקיפות: פוליפרופילן הוא בדרך כלל שקוף או אטום יותר, בעוד שפוליאתילן יכול להיות שקוף יותר. הבדל זה במאפיינים האופטיים הופך את הפוליאתילן למתאים ליישומי אריזה בהם רצויה נראות של המוצר.
  7. עלות: פוליאתילן, במיוחד פוליאתילן בצפיפות נמוכה (LDPE), הוא בדרך כלל זול יותר בהשוואה לפוליפרופילן. הבדל בעלויות זה יכול להיות גורם מכריע בבחירה בין שני הפולימרים עבור יישומים מסוימים.

 

אצלנו בחברת פלג- פתרונות למי גשמים מאמינים מאוד באיכות ובשלמות המוצרים שאנחנו מספקים .
ולכן רוב המוצרים שלנו עשויים מפולפרופילן:
1. קזפלקס – צינור חלחול.
2. PolyStorm – מאגרים תת קרקעיים.
3. Permavoid – מערכת ניקוז ואגירת מים המתאימה לאזורים בהם אפשרות האחסון מוגבלת.
4. SABrain – תעלות ניקוז SAB, תעלות איכותיות.

לסיכום, היתרונות של החומר פרופן הנמצא במוצרים העשויים מפוליפרופילן מאפשר לייצור צינורות/מערכות איכותיים שעמידים מספיק לתנאים קיצוניים שבהם נאלצת לעמוד מערכות ניקוז למי גשמים. יתרונותיו הרבים במערכות מסוג זה נעוצים בעמידות החומר לחום ולכל טמפרטורה, בחוזק שלו ובגמישות שלו, אפשרויות הכיפוף של הצינור עד לבור הניקוז ועוד. יתרון נוסף לצנרת פוליפרופילן הוא היכולת לחבר מגוון שלם של חלקים בחום ולא על ידי הדבקה.

 

 

 

נשמח לעמוד לשרותך

צור איתנו קשר

    דילוג לתוכן