פלג פתרונות למי גשם פלג פתרונות למי גשם

טלפון לפרטים (שלוחה 2)

09-7666343

שאיבת ביוב לאחר הצפות מי גשמים

הצפות ביוב שכיחות יותר בחורף, וזאת בשל הצפת בורות הביוב ע"י מי הגשמים וסתימת מעברי הניקוז במערכת הביוב העירונית ע"י בוץ, מקלות ועלים. אירועים אלו מגבירים את הלחץ על מערכת הביוב כולה ומובילים במקרים רבים לעליית מי הביוב מהצנרת הביתית.

כדי להפחית את הסיכון להצפת מי ביוב מומלץ להקדים תרופה למכה ולהחליף את מכסי הניקוז ברצפה, בשירותים ובאמבטיה למכסי בקרה ממתכת המסייעים למניעת כניסת מי ביוב לבית או לעסק. במקרה והצפת ביוב כבר קרתה, אל תחכו וקראו במהירות האפשרית לגורם מקצועי מתאים כדי לבצע שאיבת ביוב ולמנוע את התפשטות והחמרת הנזקים – טיפול מהיר ככל האפשר בסמוך לקרות האירוע הינו משמעותי ביותר להצלחת הטיפול וצמצום הנזקים.

שאיבת ביוב לאחר הצפות מי גשמים
שאיבת ביוב לאחר הצפות מי גשמים

הצפת ביוב – יותר מסתם הצפה

בניגוד להצפה של מים ממערכת האינסטלציה הביתית, או הצפת מי גשמים, הצפת מי ביוב עלולה לסכן את בריאותנו מאחר והיא כוללת, בנוסף לנוזלים, גם חיידקים גורמי מחלות ופרזיטים המהווים סכנה תברואתית. כמו כן נילווים להצפת ביוב גם מפגעי ריח ונזקי רטיבות כגון: התנפחות רהיטים, התרופפות חיבורים, חלודה, עובש ועוד.

שאיבת ביוב – טיפול מהיר ויעיל

כאשר מזמינים שירותי ביובית לביצוע שאיבות ביוב, השלב הראשון של הטיפול הינו איתור הסתימה בצנרת, לרוב באמצעות מצלמה משוכללת המאפשרת במקרים רבים טיפול נקודתי החוסך זמן ונזק רב.

לאחר ביצוע הצילום מתבצעת פתיחת סתימת הביוב באחת או יותר משלוש השיטות הבאות:

  1. שאיבת ביוב במשאבה מיוחדת בלחץ סטאטי גבוה
  2. שאיבת בור הספיגה
  3. הזרמת מים בלחץ גבוה לצנרת לשיחרור הסתימה

לאחר שאיבת ביוב – ממשיכים את הטיפול

לאחר פתיחת סתימת הביוב ושאיבת ופינוי כל נוזלי ומוצקי הביוב, עדיין נותרת עבודה רבה בטיפול ושיקום נזקי המישנה של הצפת הביוב. ראשית יש לחטא את כל האיזור שנפגע באמצעי חיטוי מיוחדים המטפלים במפגע, ושאינם מזיקים לאדם ולסביבה. כמו כן יש לדאוג לייבוש מלא של המבנה, הכולל לעתים גם ייבוש תת רצפתי על ידי יבשנים מיוחדים. את התכולה שנפגעה יש לנקות בחומרים מיוחדים, ובמידת הצורך לבצע פינוי למעבדות ייעודיות לשיקום וחיטוי ציוד אלקטרוני, מסמכים ותיעוד, ועוד.

כדי להבטיח שיקום מיטבי וחזרה מהירה ככל האפשר לשגרה חשוב לבחור בגורם מקצועי בעל נסיון רב בטיפול בנזקי הצפות ביוב, ושוב נדגיש – המהירות היא מילת המפתח – ככל שנקרא לבעל המקצוע מהר יותר כך נמזער את הנזק ונקצר את משך הזמן שיידרש לתהליך השיקום.

 

נשמח לעמוד לשרותך

צור איתנו קשר

    דילוג לתוכן