פלג פתרונות למי גשם פלג פתרונות למי גשם

טלפון לפרטים (שלוחה 2)

09-7666343

צינור ניקוז

צינור ניקוז קזפלקס
צינור ניקוז קזפלקס

הנושא של ניקוז מי הגשמים תופס מקום רב בשיח הציבורי, שכן במדינה כמו ישראל, הנחשבת לשחונה – חשוב מאד לאגור את מי הגשמים שיורדים במאגרי מים תת קרקעיים ולשמור אותם למצב שבו יהיה צורך לשאוב אותם ולעשות בהם שימוש עבור האוכלוסייה.

לצורך כך ישנה מערכת צינורות תת קרקעיים המחוברים לפתחי ניקוז על פני השטח על מנת להזרים אליהם את המים ובאופן מסודר ומבוקר להביא לידי כך שהמים ימצאו את דרכם אל אותם מאגרים תת קרקעיים בעזרת צינור ניקוז.

צינור ניקוז הוא רק אחד מהרכיבים אשר לוקח חלק בתהליך של הזרמת המים. כיום ישנם סוגים רבים של צינורות המתאימים לשימושים שונים וגם למיקומים שונים בתוך השכבות הפנימיות של הקרקע. אחד מסוגי הצינורות הנפוצים בתחום זה הוא צינור קזפלקס שהוא בעל פני שטח מיוחדים ומאופיין בחורים קטנים על החלק השקוע שלו בתוך הקרקע.

את הצינור ניתן להשיג בקטרים שונים ובאורכים שונים וכך ניתן להתאים אותו לכל מקום שבו הוא דרוש. לצינור שימושים רבים ושונים בתחום החקלאות והשמירה על הסביבה.

מהם השימושים של צינור קזפלקס?

פנים של צינור קזפלקס
פנים של צינור קזפלקס

כאמור, הצינור מתאים מאד לשימושים שונים וניתן להתאים את הקוטר והאורך שלו לתנאי הקרקע בכל מצב ומקום. הצינור מתאים ונמצא בשימוש היכן שיש צורך בניקוז מים במנהרות, מי גשמים המחלחלים בשטחים חקלאיים, בצידי הכבישים והדרכים וכהמשך הזרמת המים לאחר הזרמתם אל בורות חלחול.

קיימים גם סוגים נוספים של צינור ניקוז אך אין ספק שצינור קזפלקס הוא הנפוץ והמתאים ביותר בזכות החורים הייחודיים שלו ועצם היותו עשוי מחומר גלם עמיד במיוחד – פוליאתילן.

בנוסף לתפקוד העצמי של הצינורות במערכת הזרמת המים, צינור קזפלקס יהיה ניתן גם לעטוף בפילטרים שונים על מנת לשפר את יעילות הפעולה שלו. מקובל מאד לעשות זאת בתנאי שטח שונים על מנת להתאים באופן מושלם את מיקומו של הצינור באדמה.

הצינור ספירלי וכך הוא מעודד את זרימת המים לאורכו. במקרים מסוימים יכול מתכנן הצינור לקבוע את מספר החורים והמיקום שלהם על מנת לשפר אפילו יותר את הביצועים של הצינור לאחר שיונח במקומו.

 

נשמח לעמוד לשרותך

צור איתנו קשר

    דילוג לתוכן